Zielone warzywa mają moc 0
Zielone warzywa mają moc

Podstawą naszego żywienia powinny być owoce i warzywa.

Produkty te pełne są składników odżywczych dzięki czemu zmniejszają ryzyko wielu chorób.

Szczególnie korzystne dla zdrowia są warzywa zielone. Znajdziemy w nich zarówno witaminy z grupy B, witaminę C, witaminę K, magnez, potas, fosfor, cynk, wapń, żelazo. Zawierają błonnik pokarmowy, przeciwutleniacze i są nisko kaloryczne więc polecane przy odchudzaniu.

 

 

Należy pamiętać, że warzywa zielone, gotowane w wodzie tracą wiele ważnych składników. Polecamy zatem zjadanie surówek przyrządzonych ze świeżych, zielonych warzyw. Należą do nich: koper, szpinak, brukselka, kapusta pekińska, natka pietruszki i selera, brokuły oraz botwina i jarmuż.

Ostatnio bardzo popularny Jarmuż  jest zdecydowanie jednym z najzdrowszych i najbardziej odżywczych pokarmów roślinnych. Już niespełna 70 g liści jarmużu zawiera bogactwo witamin A, K i C – ich całkowita ilość w tak niewielkiej porcji przekracza znacząco dzienne zapotrzebowanie! Jarmuż to także cenne źródło witaminy B6, która wspiera pracę układu nerwowego.

Idealnie nadaje się do koktajli, zdrowych zamienników chipsów oraz sałatki.

Jarmuż Bobby Frut

 

Kolejna bomba witaminowa to natka pietruszki. Zielony dodatek do wszystkich posiłków. 

 100 g liści pietruszki zawiera ponad 175g kwasu askorbinowego, co w praktyce oznacza, że zjedzenie garści siekanej pietruszki dziennie zapewnia pokrycie 100% dziennego zapotrzebowania na witaminę C.

Pomaga z niedoborami żelaza, świetnie wpływa na skórę i wzrok. Wspomaga odporność i zmniejsza ryzyko zachorowania na niektóre nowotwory! Łatwa w uprawie i dostępna cały rok.

 

 Pietruszka Bobby Frut

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl